Akademik Platform
Eğitim ve Değişim Dergisi (APJEC)((Academic Platform Journal
of Education and Change),
bütün teorik/uygulamalı bilimler ve eğitim bilimleri alanlarında yayın yapan
hakemli bir dergidir. APJEC dergisi, güncel akademik araştırma
sonuçlarının ve eğitimde yeni yaklaşımların paylaşılması amacıyla özgün
araştırma makalelerini ve derleme makalelerini yayınlamaktadır. Bu
bağlamda, APJEC dergisi tüm dünyadaki eğitim paydaşları,
ülkeler, akademisyen, araştırmacılar arasında köprü oluşturarak dünya genelinde
bilimsel bir ortamın oluşturulması hususunda önemli bir rol oynamaktadır.
Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce’dir.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi’nin iki temel ilkesi vardır. Birincisi, eğitim
bilimleri alanlarında en ilgi çekici araştırmaları yayınlamaktır. İkincisi ise
dergiye sunulan çalışmalar için hızlı bir gözden geçirme ve yayınlama süresi
sağlamak ve makaleleri araştırma, öğretim ve referans amaçlı ücretsiz bir
şekilde yaymaktır.
Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, alanındaki en son gelişmeleri güncel olarak takip
etmekte olup, okuyucuların ve uluslararası bilimsel toplulukların dergide
yayınlanan makalelere anında ve kalıcı olarak erişimi web sitesi (www.apjec.net) üzerinden, dergi
süreçleri de Dergipark'ta bulunan https://dergipark.org.tr/tr/pub/apjec adresinden doğrudan gerçekleşmektedir.
Yayıncılık etiği ve yayın etiğine uygunsuz
bildirimi, ağırlıklı olarak “Etik Çalışma Kuralları ve Derginin Editörleri için
En İyi Uygulama Kılavuzları’nı (the Code of Conduct and Best-Practice
Guidelines) esas almaktadır (Yayın Etiği Komitesi, 2011). Bu kılavuz
yazarların birbirlerine ve dergiye karşı zorunlulukları ve uyulması gereken
kuralları içermektedir.
Kapsam
APJEC dergisi yılda 2 sayı olarak, Haziran ve Aralık aylarında yayınlanmaktadır.
Seçkin bilimsel komite üyeleri, sisteme yüklenen makaleleri titiz bir şekilde
ele almak ve değerlendirmek için geniş bir bilimsel alandan seçilmiştir. APJEC
dergisi yalnızca özgün bilimsel çalışmaları kabul etmektedir. Bilimsel
çalışmada üretilen bilgi, yeni olmalı, yeni bir metot önermeli veya var olan
literatüre yeni bir boyut kazandırmalıdır.
Derginin konu kapsamı aşağıdaki gibidir; (Bu konularla sınırlı değildir)
• Akademik yükselme ve atama
• Çok kültürlü eğitim
• Düşünme eğitimi
• Edebiyat
• Eğitim psikolojisi
• Eğitim teknolojisi
• Eğitim ve kültür
• Eğitim Yönetimi ve planlaması
• Endüstri 4.0 ve eğitim
• İlköğretimde program, öğrenme ve öğretim
• Kritik ve analitik düşünme
• Okul öncesi eğitimde program, öğrenme ve öğretim
• Ortaöğretimde program, öğrenme ve öğretim
• Öğretim tasarımı
• Öğretmen eğitimi
• Ölçme ve değerlendirme
• Özel eğitim
• Özel öğretim
• Psikoloji eğitimi
• Psikolojik danışma ve rehberlik
• Yaşam boyu öğrenme
• Yetişkin eğitimi
• Yüksek öğretim
• Yüksek öğretimde kariyer
• Yüksek eğitimde program, öğrenme ve öğretim
• Beden ve spor eğitimi
• Biyoloji eğitimi
• Coğrafya eğitimi
• Çevre eğitimi
• Din eğitimi
• Felsefe eğitimi
• Fen eğitimi
• Fizik eğitimi
• Kimya eğitimi
• Matematik eğitimi
• Mesleki teknik eğitim
• Müzik eğitimi
• Sağlık eğitimi
• Sanat eğitimi
• Sosyal bilgiler eğitimi
• Sosyoloji eğitimi
• Tarih eğitimi
• Temel Eğitim
• Türkçe eğitimi
• İlk okuma yazma eğitimi
• Uzaktan eğitim
• Yabancı dil eğitimi
Yayınlanmak için dergiye
sunulan makaleler, iki veya eğer gerekliyse üç hakeme değerlendirilmek üzere
gönderilir. Nihai kabul ve ret kararı editör kurulu tarafından alınır.
Yazarlara yayını değerlendiren hakemler hakkında herhangi bilgi verilmez.
Benzer bir şekilde hakemler yazarlar hakkında bilgilendirilmez. Derginin yayın
kalitesine uygun olmayan yayınlar, açıklama yapılmadan reddedilebilir.
Sunulan yayın hakkında herhangi bir bilgi editörler ve alan editörleri
tarafından, sorumlu yazar dışında herhangi birine açıklanamaz. Hakemlik
sürecinde elde edilen gizli olmayan bilgi veya fikirler şahsi çıkar için
kullanılamaz.
Tamamen orijinal olan eserleri göndermek ve başkalarının çalışmalarına uygun
şekilde atıfta bulunmak ve / veya sözlerini alıntılamak yazarların
sorumluluğundadır. Bir yazar kendi yayınlanmış çalışmasında önemli bir hata
veya yanlışlık bulduğunda, yazarın dergi editörünü veya yayıncısını derhal
bilgilendirmesi ve bir hata bildirim formuyla makaleyi geri çekmesi veya
düzeltmesi için editörle işbirliği yapması zorunludur.
Dergiye
yayımlanması için gönderilen yazılarda aşağıdaki biçimsel esaslara uyulmalıdır.
• Makaleler İngilizce veya Türkçe yazılmalıdır.
• Gönderilen metin daha önceden yayımlanmamış ve herhangi bir dergiye
değerlendirilmek üzere sunulmamış olmalıdır (veya Editöre Notlar kısmında bir
açıklama yapılmalıdır).
• Gönderi dosyası Microsoft Word dokümanı dosyası biçiminde olmalıdır.
• Mevcut olduğu durumlarda referansların URL'leri verilmelidir.
• Metin; 1,5 satır aralıklı, 12 punto, Times New Roman ile yazılarak, altını çizme yerine italik
kullanılmış (URL adresleri hariç) ve tüm şekil, resim ve tablolar metin içinde
uygun kısımlara yerleştirilerek teslim edilmelidir. Baskı için, resimlerin
kaliteli kopyaları (JPG veya TIFF formatında ) ek dosya olarak gönderilmelidir.
• Makalenin başlığı, makalenin içeriğine uygun ve anlaşılır olmalıdır. Tüm
başlıklar kalın yazı tipinde yazılmalıdır.
• Araştırma için sağlanan bireysel veya kurumsal mali desteklerle ilgili
teşekkür yazıları makalenin sonunda ayrı bir bölümde yer almalıdır.
• Özet, teşekkür ve referans bölümleri dışında kalan tüm makale bölümlerinde
numaralandırma yapılmalıdır. Makale düzenlemesi sırası ile Özet, Makale Ana
Metin, Teşekkür (gerekli olması durumunda) ve Referanslar şeklinde
yapılmalıdır.
• Matematiksel ifadeler “Denklem Düzenleyicisi” kullanılarak yazılmalıdır.
Matematiksel ifadeler parantez içinde numaralandırılmalıdır.
• Makale aşağıda verilen sırada düzenlenmelidir.
a.) Özet: Özet’in
uzunluğu en fazla 250 kelime olmalıdır. En az 3 (üç) kelimeden oluşacak anahtar
kelimeler ile özet arasında bir satır boşluk bırakılmalı ve italik olarak
yazılmalıdır. Matematiksel ifadeler özete dâhil edilmemelidir.
b.) Ana Metin: Makale,
bilimsel bir dille, farklı disiplinlerdeki ispata dayalı bilgiler ve mantıksal
tartışmaların birleştirilmesi ile oluşan fikirleri içeren ve makalenin temel
amaç ve yaklaşımlarını ifade eden bir giriş bölümü ile başlamalıdır. Bu bölüm
tüm okuyucular dikkate alınarak yazılmalıdır. Teknik terimler, semboller ve
kısaltmalar makalede ilk kullanıldıklarında tanımlanmalıdır. Tüm bölümler
numaralandırılarak şu sırada biçimlendirilmelidir.
1. Giriş,
2. Yöntem,
3. Bulgular,
4. Tartışma, Sonuç ve Öneriler.
5.Kaynakça
Ana metin alt başlıklara sahip olabilir. ( 2.1, 2.1, ..etc.)
Referanslar
Referanslar APA 6 kaynak gösterme esasları doğrultusunda hazırlanmalıdır. Metin
içi gönderme ve atıflar tam metnin diline uygun verilmelidir. Türkçe tam metin
için Türkçe kaynak gösterme usul ve esasları, İngilizce tam metin için
İngilizce kaynak gösterme usul ve esasları dikkate alınmalıdır.
Font ailesi Palatino Linotype ve satır aralığı 3 nk olacak şekilde
verilmelidir. Girinti 4. Harf altına gelecek şekilde verilmelidir.
Ekler **
Ek tablo, şekil, grafik ve resimler kaynakça sonrasında yeni bir sayfada
verilmelidir. Her bir ek için Ek 1., Ek 2. gibi sınıflandırılmalı ve her bir ek
ayrı ayrı başlıklandırılmalıdır.
* Tartışma, Sonuç ve Öneriler yazarlar tarafından tek başlık altında
toplanabileceği gibi ayrı ayrı da verilebilir.
** Teşekkür ve Ek bilgileri yer alması durumunda bu başlıklar Giriş, Yöntem
gibi ana başlık şeklinde verilmelidir.
Tablo ve Şekiller
Tablo ve Şekil başlık ve metin özellikleri Şablon içerisindeki örneklerdeki
yapı dikkate alınarak verilmelidir.
Tablo ve Şekillerden öncesine ve sonrasına 12 nk boşluk verilir.
Tablo başlıkları ve metin 10 Punto
Tablo ve Numarası Koyu Örn. Tablo 1. Tablo Başlığı
Şekil eğer grafik ve düzenlenebilir bir formatta ise başlık ve iç metinler 10
punto
Şekil ve Numarası Koyu Örn. Şekil 1. Şekil Başlığı
Şekiller bir resim veya düzenlenemez bir görsel içeriyorsa 300 DPI
çözünürlüğünde Word içerisinde aktarılmalı ve Makale Gönderme basamaklarının 4.
Basamağında Ek Bir Dosya Yükle seçeneği ile orijinal şekil yüklenmelidir.
REFERANS ÖRNEKLERİ
Kitap
Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için beri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (20. bs.). Ankara: Pegem Akademi
Yayıncılık.
Gönderme: (Büyüköztürk, 2014, s. 194)
Kitap İçi Bölüm
Bayır, D. (1997). USMARC uygulamasına genel bir bakış. B. Yılmaz (Yay. Haz.).
Kütüphanecilik Bölümü 25.Yıl'a armağan içinde (s. 199-218). Ankara: Hacettepe
üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü.
Gönderme: (Bayır, 1997, s. 207)
Çeviri Kitap
Lewis, B. (2000). Modern Türkiye'nin doğuşu (M. Kıratlı, çev.). Ankara: Türk
Tarih Kurumu.
Gönderme: Lewis, 2000, s. 12
Makale
Karakelle, S. (2012). Üstbilişsel farkındalık, zeka, problem çözme algısı ve
düşünme ihtiyacı arasındaki bağlantılar. Eğitim ve Bilim, 37(164), 237-250.
doi:10.15390/EB.2014.3078
Gönderme: (Karakelle, 2012, s. 245)
Elektronik Makale
Karakelle, S. (2012). Üstbilişsel farkındalık, zeka, problem çözme algısı ve
düşünme ihtiyacı arasındaki bağlantılar. Eğitim ve Bilim, 37(164), 237-250.
http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/779/376 adresinden
erişildi.
Gönderme: (Karakelle, 2012, s. 240)
Tez
Mantar, E. (2003). Kütüphanecilikte sürekli eğitim: Ankara'da bulunan
üniversite kütüphaneleri üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış yüksek lisans
tezi, Hacettepe üniversitesi, Ankara.
Gönderme: (Mantar, 2003, s. 67)
Bildiri
Çakmak, T. ve Körpeoğlu, H. (2012). Web content management within the
organizational identity framework: A Study for Hacettepe University Department
of Information Management web content management system. BOBCATSSS 2012
Information in E-motion 23-25 Ocak 2012 içinde (s. 91-93). Amsterdam:
Hogeschool van Amsterdam.
Gönderme: (Çakmak ve Körpeoğlu, 2012, s. 92)
Web Sayfası
UNESCO. (2013). World Heritage list. http://whc.unesco.org/en/list adresinden
erişildi.
Gönderme: (UNESCO, 2013)
Yayımlanmak üzere
gönderilen makaleler için kontrol listesi
Makaleler eksiksiz olmalı ve şunları kapsamalıdır:
o Editöre sunum sayfası
o Kapak sayfası
o Yazı bölümleri
o Türkçe ve İngilizce başlık
o Özet (250 sözcük) (Türkçe ve İngilizce)
o Anahtar sözcükler (en az 3) (Türkçe ve İngilizce)
o Uygun bölümlere ayrılmış makale
o Dergi yazı kurallarına uygun olarak hazırlanmış kaynaklar listesi
o Bütün şekil, tablo ve grafikler
o Tüm yazarlarca imzalanmış telif hakları devir formu
Eklenecek